BMW Dingolfing
Do Lipska jsme se nedostali, tak další na cestě po BMW fabrikách byla zastávka v Dingolfingu. Nejprve jsme mysleli, že pojedem s DCim v jeho old school sedmě, ale nakonec bylo vše jinak a my se do helmutštátu vydali s Leniškou sami kábrem. Start byl sice naplánovaný na 7:30 z Benziny na Plzeň, ale nám se nechtělo tak brzy a ještě jsem musel do servisu pro nárazník, takže nakonec jsme vyjeli nějak po deváté. Cesta utíkala vcelku rychle, za prahou na boku kamion, ale naštestí v protisměru, tak nám nic nebránilo v cestě. U Plzně jsme uhnuli na Klatovy, protože Leni nevěřila navigaci, ale nakonec jsme se opět vrátili na trasu, kterou ukazovala navi a pře Folmavu jsme se dostali do německa. Když jsme dorazili k velikánské fabrice, největší BMW fabrice přesněji řečeno, nikdo tam nebyl. Skupinka která vyrazila dřív si cpala pupky v Burger kingovi, tak jsme dovalili za nima ale na stole už zbývali jen drobky, takže jsme se opět naložili do auta a vyjeli na prohlídku. Zaparkovali jsme na parkovišti, kde převažovala modrobílá vrtule a nalezli jsme do návštěvního pavilonu. V Dingolfingu se vyrábí pětky, šestky, sedmičky a Rols Phantom. Podnik je to opravdu rozsáhlý a zaměstnává 20tisíc lidí. Zkoukli jsme videjko, kde nám samozřejmě vychválili BMW a šlo se. Nejdřív jsme se vydali do lisovny, kde se z role plechu stává kousek auta. Bylo vidět že linka je oproti Mnichovu více automatická a všechny lisy byli zakryty za padacíma dveřma a jen v případě poruchy se celá linka zastavila a dovnitř vstupoval technik. Za naši kratkou navštěvu se zastavila asi 2x. Poté jsme prošli areálem do karosárny, kde makali kuka roboti a jelikož se zrovna připravovala nová výroba, neviděli jsme uplně vše. Pak jsme se vydali přímo na výrobní linku, kde už vznikali nová auta. Měli jsme radost, že si můžeme prohlédnout, jak roste nová sedmička a vcelku mile mě překvapil jeji nový design, i když mi tedy nepřijde moc velká a přijde mi, že ztratila na své masivnosti. Sice zvětšili přední ledviny, takže dravost nikam neutekla, ale celkově mi přijde, že se neliští velikostí moc od pětky. Oproti Mnichovu jsme se nepodívali do lakovny, což mě trošku zamrzelo, ale tak jedem opět i do Mnichova, tak snad nám to vynahradí tam. Když jsme se vrátili na stanoviště, kde jsme startovali, tak jsme udělali nějaký fotečky před návštěvní halou a šli se podívat do life shopu, kde každej nakupoval jak divej. Ještě aby ne, ceny se maličko lišili od těch v čechách a tak se nebylo čemu divit. Já si koupil alespoň kšiltovku Sauber teamu za 5 éček a pomalu jsme se chystali na cestu dom. Cesta byla vcelku zajímavá, nejdřív jsme se málem nabourali všichni poté, co nějaká německá pinda zaflekovala na křižovatce a DC musel hned taky a jen tak tak, že jsme se všichni nějak poskládali bez úhony. Mezi námi byli opravdu centimetry. Po chvilce jsme zastavili, protže DCho sedma vydávala podivný zvuky. Jak to zahamtnul, nejspíš se podělalo ložisko na visce a tak mu vrtule lízala řemenici a jelikož nešla dolu, nastoupil tuning. DC se toho nebál, vzal řazák a pokrátil vrtuli tak, aby měla víc prostoru a modlil se aby to vydrželo až do Prahy. Zbytek cesty už byl na pohodu, zastavili jsme za hranicema, aby jsme se protáhli a rozloučili a postupně jsme se rozdělili na cestách dom. Pro mě to byl super výlet, sice jsem od prohlídky čekal trošku víc, ale moc se mi líbila nová sedma a tak jsem spokojen. Moc se těšim na další výlet, který nás čeká zanedlouho do Mnichova a BMW weltu. Díky všem za fajn společnost a DCmu děkuji nejvíce že to zorganizoval a moc se těšim na další akci.
V areálu se fotit nemohlo, tak pár foteček z cesty a z okolí :
Zdroj BMW Dingolfing |