Test Myšáka EVO X
V neděli když jsme přijeli z Litvínova, tak jsme vyčkávali, až k nám před barak zaparkuje EVO X. Nekoupili jsme ho, ale souhra náhod a okolností nám ho půjčila na nedělní odpoledne. Takže jdem na to. Evo mělo najeto 10tis a vonělo novotou. Super černý lak a brutální předek nasvědčovali, že to je krutá bestie. Převzali jsme klíče, nasedli a vyjeli na vyjíždku. Musim uznat že sedačky super, njn Recara se nezapřou. Zbytek interieru mi přišel trošku strohý, klasika civil japan kára, jen budík rychlosti do 300km/h a přepínač povrchu na volantu dával znát, že je něco jinak. Vyjeli jsme nejdřív pro Newmika, bo Fikux chrápal a nebral telefon. Natěšenej Newmik naskočil dozadu a valili jsme rychle do Milovic. První kočírovala Leni a moc se toho nebála. Na dálnici to roztáhla na 240km/h a víc myšák nedal. V autě nad 150km/h už je dost slyšet aerodynamický hluk a anii motor nebyl zrovna potichu. V Milovicích jsme byli vcelku rychle a za světla, tak jsme vystoupili, aby Leni mohla pozkoušet čtyřkolu bez zátěže. Lítala po letišti a když se vrátila k nám, měla úsměv na rtech. Konečně jsem za volant sednul já. Nastavil jsem si brutálně velký zrcadla(za který se schová auto, takže výhled nic moc dopředu), našel pozici za kormidlem, povypínal stabilizace a kravinky co kazí radost z jízdy a zařadil jedničku. Auto vystřelilo a hned jsem tam sypal dvojku a trojku. Zátah to má super, na to jak je to velký auto moc pěkný, bohužel čtyřka a pětka už jsou delší a tak už to takovej odvaz neni. Při otočce jsem mu zkoušel dost naložit, podřadil jsem za dva, ale auto se začlo hrnout přes předek, což mě vcelku udivilo, ale po ubrání plynu se začlo příjemně přetáčet a auto bylo velice čitelné. Stopu to auto drží perfektně, sice řízení je trošku víc přeposilovaný a i na 18" kolech s šíří 245 na každý nápravě mi přišlo trošku gumový. Samozřejmě jsem zkoušel auto hodit do smyku, ale bránilo se a drželo s mírnym nakláněnim jak na kolejích. Neodolal jsem a na jedničku jsem pozkoušel, jak se auto rozpálí, nezklamalo, ale nechtěl jsem sjet gumy tak jen 2-3 otočky a nechal jsem toho. Další věc, která mě nadchla jsou brzdy. Bremba koušou do kotoučů přiměřeně a brzdí na jedničku. Sice jsem vylezl z auta trošku zklamaný, bo podle reakcí na netu jsem čekal větší odvaz ale nemužu říct, že je to líná mrcha co nesedí na silnici. Po mě nastoupil Newmik, aby nebrečel, tak taky dal pár koleček po letišti a vystoupil veselej. Turbo moc slyšet nebylo a vejfuck je dost utlumený, takže já mít to auto, asi bych ztvrdil podvozek, trošku otevřel výfuk a nacpal větší turbo, pak by to byla asi masakr kára, ale tato japonská střela mi přišla jako svižnej nenápadnej civil. Po Milovicích jsme vyjeli na Prahu, zkoušel jsem na výjezdu káru utrhnout, ale ve třech lidech to nedala, došel jí dech, přeci jenom auto narostlo a ztloustlo a já si myslim, že starší generace byly mnohem dravější. Na okreskách se auto chová perfektně, drží stopu, zrychluje jak blesk. Našli jsme lesní cestu a jelikož si nikdo moc netroufnul na silničních gumách v lese frčet kudlu, svezl jsem je já. Pro mě fajn zážitek, nevim kolik jsme po tom mokrym listí letěli, ale když se v dáli objevila závora a já dupnul na brzdu, jeli jsme dobrých 80-100m se zablokovanýma kolama a před zátarasem zabrzdili tak tak. Otočili jsme to a pádili druhým směrem a stromy svištěli kolem nás. Škoda že jsme neměli lepší obutí, protože takové cesty jsou pro mě to nejlepší a užiju si na nich nejvíc. Jsem rád že se to ostatním líbilo jako mě a poté jsme vyjeli už domů. Za volant sedla opět Lenička a vedla nás klidněji na Prahu. Vyhodili jsme Newmika, zajeli pro dárek na kábro a razili dom. Když jsem z auta vystoupil, neměl jsem ani pocit, že to auto musim mít. Jo jede, ale když uvážim že jsme jeli, zakravili, jeli v i v klidu a spotřeba byla přes 19L na 100, tak mě to moc neoslovilo. Z M3 E36 která má srovnatelně koní je větší zábava s takovou spotřebou. Nehledě na to, že na plnou nádrž jsme najeli něco kolem 140km a už svítilo hladový oko. Tohle auto když se jede svižněji stojí nejspíš furt u benzínky. Mít prachy, asi bych si vybral jiné auto, ale na zimu by mohlo být fajn a byla by s nim určitě zábava. Moc rád bych ozkoušel i Subaru Impreza abych viděl rozdíl. Takže já děkuji Leni že to tak pěkně vyjednala a sehnala EVO a taky díky za svezení a za fotečky když jsem řídil já Newmikovi.
Pár obrázků zde, byla už skoro tma, tak nic moc no
Zdroj EVO X |
Komentáře
Přehled komentářů
Naprosto souhlasím s dojmy z auta a jízdy Jirko. Lesík byl výbornej a myslim, že na takový cesty a na sníh je to neskutečně zábavný auto, ale co se týče asfaltu, není nad zadokolku, tam je tý zábavy, alespoň pro mě, přece jenom víc. Každopádně ale moooc díky za možnost vyzkoušet si tenhle nasupenej sedánek...moc pěkná zkušenost :-)
EVO X
(Newmik, 21. 10. 2008 17:22)